SV EN
INTERCOOLER
Skyttalantie 71
FI 21600 Parainen
Suomi
+358 (0)400 223 313
www.intercooler.fi
info@intercooler.fi

KLEENOIL sivuvirtasuodatin (engl. by pass) saa aikaiseksi seuraavaa:

Tavanomainen päävirtasuodatin suodattaa pois partikkeleita ja hiukkasia ainoastaan 25 - 40 mikroniin saakka, eikä tavanomainen päävirtasuodatin pysty poistamaan vettä ollenkaan. Tämä ei kuitenkaan ole kritiikkiä kun katselee miten päävirtasuodatin on sijoitettu. Päävirtasuodatin on nimensä mukaisesti asennettu käsittelemään moottorin kokonaista moottoriöljyn päävirtausta, suodattaen niinkin paljon kuin 130 litraa minuutissa.

Tämän tietäen ymmärtää, miksi päävirtasuodattimien silmut ovat niinkin isot kuin 25 mikronia. Sitä vastoin sivuvirtasuodatin on rakennettu vastaanottamaan 4,5 litraa öljyä minuutissa. Tämä voidaan ajatella hyvin pieneksi virtaukseksi, mutta se on ihan tarpeeksi iso määrä, jotta moottorin öljymäärä virtaa KLEENOILin kautta joka kuudes (6) minuutti moottorin käydessä.

Tunnin aikana on ehtinyt KLEENOILin kautta virrata 260 litraa öljyä ja sillä tavalla öljy on puhdistunut täydellisesti. Lika ja erilaiset partikkelit aiheuttavat moottoreiden ja pumppujen kulumista.

KLEENOILin sivuvirtasuodatin suodattaa jatkuvasti pieni määrää öljyä vakiovirtauksesta ja poistaa kulumisen aiheuttavia partikkeleita, kuten hiiltä, maantiepölyä ja kaiken öljyssä olevan kondenssiveden.

Moottorin kulumisesta 90 % aiheutuu hapoista. Hapot muodostuvat kun polttoprosessista tulleita rikkiä sisältäviä partikkeleita sekoittuu voiteluöljyyn ja sen sisältämään veteen. KLEENOIL estää näiden happojen muodostumista, poistaen epäpuhtauksia sitä mukaan kun niitä ilmaantuu. Näin voiteluöljyn laatu pysyy samana koko käytön ajan.

Moottoriöljysuodatuksessa KLEENOIL sivuvirtasuodatin mahdollistaa sen, että öljyn vaihtoväli voidaan pidentää jopa 10-kertaiseksi.

KLEENOIL sivuvirtasuodattimen suodatinpatruunan vaihto tapahtuu näin:

  1. avataan suodattimen kannen ainoa pultti
  2. puhdas patruuna nostetaan muovipussistaan ja pussin suu jätetään valmiiksi auki
  3. kansi nostetaan pois ja likainen patruuna lasketaan tyhjään muovipussiin
  4. puhdas patruuna lasketaan paikalleen suodattimeen ja kansipultti kiristetään
  5. moottoria käytetään muutama minuutti ja pysäytyksen jälkeen tarkastetaan öljyn pinta sekä lisätään puuttuva määrä suodattimessa poistunutta öljyä.
WebGnome
XHTML
CSS