FI EN
INTERCOOLER
Skyttalavägen 71
FI 21600 Pargas
Finland
+358 (0)400 223 313
www.intercooler.fi
info@intercooler.fi

Övriga intercooler installationer

I n t e r c o o l e r m o d e l l e r:
1. Luft till luft som monteras i fronten av traktorn
2. Luft till luft som monteras ovanpå motorn och erhåller kylningsluft med en effektfläkt som monteras på coolern. Luften leds in genom en öppning i motorplåten. Öppningen täcks med en "scoop", spegelblank rostfri plåt.
3. Luft till luft sidointercooler. Montage som ovan.
4. Luft till sprit. Intercoolern består av 315 st tunnväggiga kopparrör inne i en cylinderformat rör. Kylvätskan pumpas runt med en effektiv cirkulationspump genom kopparrören och sen till en specialvätskekylare i fronten. Termostatstyrd.

Klicka på bilderna för att förstora.

Maskinen orkade inte vrida ner kalkpelarna i marken utan effektiv intercooler.
En effektiv lösning med speciell cooler för drift i väldigt dammig miljö som t.ex på torvfältet.
En "spri"-intercooler monterad i en Pajero med hela fronten fylld av luftkonditioneringskylare.
En helaluminiumcooler för gatutävlingsbilen Vw Buggy.
Det blev rätt trångt i maskinrummet.
Vw Golfens effektpaket monterat.
Skoda Favorit Integrale. Förgasarn är av helt normal typ som inte klarar av övertryck så den måste få tryck runt hela sig. Då blev det fart på Skodan.
Egenligen ser det inte så tokigt ut, eller hur?
Den trycksatta förgasarn i närbild.
Windside Ab:s generatortestmotor Deutz-Fahr-Mercedes som förseddes med turbo + intercooler+oljekylare
Deutz-Fahr-Mercedes testmotorn och testarn själv, Risto Joutsiniemi.
WebGnome
XHTML
CSS